Obehagskänsla

Skulle precis lägga mig men kollade de senaste "uppdateringarna " på facebook och såg något som fick mig att känna mig obehaglig till mods. En "kompis" hade gått med i en grupp som hette "No to abortion". Hallå? Hur kan man, och speciellt som kvinna, säga nej till abort? Alla har väl rätt att välja själva? Här nere är det olagligt med abort och de som ändå gör abort åker till andra länder för att få det gjort och jag kan förstå att många är så hjärntvättade av religionen att de inte ifrågasätter men jag trodde ändå att de ungdomar jag känner vore klokare än så....Tydligen inte :O

Trots att jag inte borde kan jag inte låta bli att bli upprörd när folk kör sin katolska talibanism när det passar dem, att inte äta kött vissa dagar under fastan, att säga nej till abort, tycka att det är rätt att skilsmässa inte finns osv. Men när det gäller att ha sex före äktenskapet, då är det inte längre så noga....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0