Toppen fredag!

Idag när sonen var i skolan packade vi en massa kläder som vi ska ha med oss till vårt tillfälliga boende i svärföräldrarnas lägenhet. Vi körde sedan upp dem, tömde ur väskorna på sängen så att vi kunde ta med dem hem och packa mer, matade dottern och åkte sedan för att hämta sonen på skolan. Maken har än så länge varken hämtat eller lämnat så idag skulle han följa med och titta var det är och träffa lärarna. Vi hade en aning om att sonen skulle tycka det var kul att pappan kom så han gick först. Framme vid glasdörren till klassrummet får sonen syn på sin pappa och trots att jag inte ser honom hör jag hur exalterad han blir och skriker rätt ut: daddy, dulia, daddy, dulia (han såg nämligen sin syster samtidigt).

Efter hämtningen på skolan stoppade vi i nappen och hoppades att han skulle somna i bilen eftersom vi inte skulle hem utan hem till en väninna på lunch och lek. Han somnade inte jätte snabbt så vi åkte lite extra och kom precis i tid kl 13.30. Väl framme var vi ändå först. Maten var jättegod, svensk kok korv och lite småplock. Skolan verkar ha gjort sonen gott, förra gången (på lucia) han träffade så här många barn stog han och drog mig i byxorna nästan hela dagen och vågade inte ge sig in i leken. Den är gången drog han iväg nästan direkt och när dottern sov blev jag nästan rådvill, vad gör man när man inte behöver underhålla barnen utan de fixar det själva? Fast det var himla skönt oxå så klart! Jag trodde inte att det skulle gå att stanna så länge pga sonens trötthet men vips var klockan 17.30! Barnen fick mat igen, uppvärmda makaronen med smör, parmesanost, skinka och tomat. Jag trodde här att vi skulle åka hem men sonen sprang gladeligen till bordet och ville äta igen! Nu började jag nästan känna mig stressad, dottern skulle nog snart skrika av hunger och jag hade ingen gröt med, trodde ju vi skulle kommit hem vid det här laget. Som tur var fanns gröt hos värdinnan och dottern fick sin mat med. Maken hämtade oss sedan och vi åkte hem. Barnen somnade tidigt idag, inte underligt sån fart som det var idag :) Tusen tack till värdinnan och det trevliga sällskapet idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0