Det sprider sig....

...nu har även sonen fått runny nose. Maken jobbar och eftersom jag hostar extra mycket om jag ligger ner så gjorde vi natt i tvrummet allihopa. Sonen sover i soffan så även han får lite vinkel, dottern låg i korgen här brevid mig men störs för mkt av min hosta så när hon ätit natt målet ska jag flytta in henne i sovrummet, maken kommer ju hem senare så då kan han ta hand om henne. Sonen var idag inte påverkad mer än att det rann lite i näsan, ingen feber eller hosta och nu vet jag inte hur jag ska göra med skolan imorgon. Gissar att vi får se hur han mår imorgon.

Dottern älskar majskrokarna som en kompis kom på den brillianta ideen att ta ner en pall av. Sonen gillar dem oxå och dottern blir ju extra glad när hon ser att hon äter samma som den stora idolen (storebror alltså). Idag märkte jag hur jag hade gett henne en krok i hennes vänster hand och när jag varit och rört i pastagrytan hade hon den i höger. Nästa krok bytte hon oxå hand med, jag minns inte alls när barnen brukar göra så här, hon är säkert inte tidig men JAG blev iaf förvånad över vad hon kunde. Fast å andra sidan är det ju inget som jag har tänkt en massa på och därför kom det som en överraskning att hon klarade det.

Har precis avslutat en kopp te med honung, nu blir det natten för mig med.


Kommentarer
Therese Lindberg

Majskroksmaffian på Malta! ;)

2009-01-25 @ 17:16:15
URL: http://thereselindberg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0