Besök på landet

Igår, äntligen, kom jag mig iväg och träffade en trevlig svensk mamma som jag träffat på flyget för snart 1½ år sedan. Vi har haft lite mail kontakt men aldrig lyckats träffas. De har nu flyttat ut till ett farmhouse på landet så det var lite av en utmaning att hitta dit men tack vare Google earth hittade jag rätt. 3 tjejer har hon, den yngsta bara ett par månader äldre än sonen och alla så himla barnkära. De tog han om sonen och försökte involvera honom i lekarna trots att han är lite blyg och gärna stannar i närheten av mig. Tjejerna går på samma skola där sonen ska börja och jag fick besked att de inte börjar förrän på onsdag och när vi var och skrev in sonen hade den ansvariga sagt att skolan börjar på en tisdag och eftersom sonen ska gå tisdagar och fredagar kommer han att börja på den första skoldagen. Nu vet jag varken ut eller in och känner mig lite smågrinig om det nu är så att han inte börjar på tisdag, maken har ju tagit ledigt för att kunna ta hand om dottern medans jag skolar in, förutom krånglet det kommer att bli för att få reda på vad som gäller eftersom det troligtvis inte kommer vara någon på skolan på måndag som man kan fråga. Kanske är det så att pre nursery aktiviteten inte riktigt räknas som skola och de faktiskt börjar på tisdag ändå. Vi får väl se hur det går.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0