Snopet!

Idag när vi höll på och flyttpackade som bäst bestämde vi att vi inte ska spara på våra babygrejer mer, det som dottern växer ur ska ges bort eller kastas. Tanken gick ju så klart direkt till makens syster som ju är himla bebis sugen, vi tänkte att hon kunde ta grejerna och ha dem stående hos henne istället för att vi har dem. Frågade henne när jag sprang på henne hos svärmor när jag hämtade sonen om hon ville ha sakerna, en baby sitter, baby gym och så en himla massa kläder. Hon skulle diskutera saken med sin man sa hon och nyss fick jag sms där hon sa att de inte kan ta grejerna, att det är bättre jag ger dem till någon annan eftersom det kan dröja länge innan de ska ha barn. Visst förstår jag att det kan vara svårt för dem att tänka så här långt eftersom de precis börjat genomgå utredning efter hennes 2 missfall men ändå? Om jag hade fått erbjudande om en massa grejer hade jag ju nappat direkt, speciellt babysitter och gym är ju dyra investeringar! Hade varit kul att se barnens kusiner leka med samma grejer som barnen haft när de var små men så blir det tydligen inte. Kändes verkligen snopet att det inte fanns större intresse! Känner lite att om de inte är intresserade nog för att stoppa undan dem någonstans i deras hus varför ska jag bry mig om att spara grejer till henne? Nä, hon hade sin chans och nu ska jag se om någon annan vill ha grejerna istället!


Kommentarer
tina

Shippa över det till oss! Vi ska ha fler! ;)

Anonym

Inte så smart av dem att avböja. Jag vet då folk som skulle behövt bebisgrejerna. Men inte ska ni väl slänga nått? Bättre sälja eller skänka bort dem?

2009-02-05 @ 16:21:49
Pupa

Hade gärna gett bort det till någon annan men ingen som vi vet ska ha barn just nu....

2009-02-05 @ 16:49:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0