Helgen som var...

....flyttade vi upp till svärföräldrarnas sommarlägenhet. Lördagen blev en hysteriskt stressig dag där tanken var att vi skulle flytta upp de tunga sakerna (en del möbler som dotterns byrå tex) på förmiddagen och sedan packa ihop övrigt som vi behövde få upp. Kl 10 skulle det komma en kille och ta ner våra luftkonditioneringar och jobbet som skulle ta en timme tog 3! Samtidigt försökte jag underhålla barnen och trodde hela tiden att de snart skulle vara klara. Eftersom killen var ensam fick maken hjälpa till hela tiden så inget blev packat. Kl 14 hämtade maken upp lastbilen vi skulle köra grejerna i och hans bror som skulle hjälpa till. Det tog en himla tid att lasta i och ur men tillslut var de klara och då var klockan närmare 18. Jag var hungrig, barnen uttråkade och gnälliga. Nu gällde det att illa kvickt packa ihop lite smågrejer så vi kunde övernatta. Under eftermiddagen hade jag försökt få dottern att sova till och från för hon var jätte trött och gnällig men sov bara nån liten stund innan hon blev störd och vaknade igen. Vi beställde take away som vi hämtade på väg till lägenheten och stannade till vid havet och åt i bilen, alla var jätte hungriga! Väl framme i lägenheten blev det sängen direkt för barnen som dock inte sov speciellt bra, de kände sig nog inte hemma.

På söndags morgonen mådde jag inge bra, kände mig lite yr, så maken tog barnen och åkte och hämtade en del grejer vi hade glömt. Vid lunchtid åkte han sedan till jobbet. Efter vilan tog jag barnen med mig på en långpromenad och vi var ute i 2 timmar, jätte skönt om än blåsigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0