Färgprover och solsken

Både igår och idag har vi varit och skaffat färgprover. Har nog hittat rätt till vårat sovrum, och barnens. Vårat blir ljuslia med en mörklia fond vägg och barnens blir pastell grönt och gult med en nalle puh bård mitt på. Kök och vardagsrum är vi inte nöjda med, väntar prov från svägerskans tvrum, har för mig att jag gillade den färgen jätte bra! Till korridoren hittade vi två fina färger som jag provat på flera ställen och jag gillar nog mest den ena medans maken föredrar den andra. Vi får se hur det blir när vi tittar nogrannare, de var ju inte heller helt torra när vi såg dem senast.

Solen har skinit och det har varit varmt och skönt, på eftermiddagen idag var vi ut med barnen och lekte lite samt körde trehjuling. Sonen börjar bli jätte duktig.

Dagens glädje ämne är att pappa funderar på att komma, han kan ta sig hit tor för 1330 kr med Ryanair så det är ju överkomligt, vore jätte kul att se honom snart igen, vi var ju hemma senast i oktober och kommer inte upp förrän till sommaren (juli) igen. Plus att han erbjudit sig att hjälpa till att måla lite :D

Maken jobbar imorgon, tidig morgon, så jag ska ta och hoppa i säng så jag är någotsånär utvilad när dottern väljer att vakna imorgon bitti.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0