Vem f@n vill ha barn med en bebis?

Den 9e är det dax för sverige malta matchen och maken har felaktigt tagit för givet att hans mamma ska kunna vara barnvakt och idag fick vi alltså besked att hon inte kan. Tanken var då att vi skulle ta med sonen och att makens syster kanske kunde komma hit och passa dottern. Maken ringde henne ikväll för att kolla upp om hon kunde tänka sig men då visar det sig att hon måste vara hemma och laga mat till sin man som slutar jobba kl 22 :O Han kan inte laga sig egen mat och hon kan alltså inte laga mat till honom som  han kan värma i micron utan den måste vara nylagad precis när han kommer. Vad är han för bebis? Och hur kan hon vilja ha barn med den här mannen? Hur kan någon av dem tro att hon ska kunna sköta markservice på det här sättet för honom när de får barn? Maken säger att jag ska gå på matchen för jag kan ju inte se sverige annars medans han kan se malta nästa gång de har hemma match men visst känns det lite tråkigt att han ska missa matchen. Men det allra tråkigaste är att svägerskan inte kan "anstränga" sig lite extra för att komma och umgås lite med dottern, att hon varje gång man ses säger "if you need anything let me know" och när man sedan behöver något kan hon inte ställa om lite i sitt liv för att kunna hjälpa till. Och sen att hon klagar för att barnen inte känner igen henne mellan gångerna, klart att det blir så när vi aldrig ses! Jag kanske låter lite bortskämd nu men vi har nog frågat henne 2, max 3 gånger sen sonen föddes för snart 3 år sedan och ingen av gångerna har hon kunnat ställa upp. Det är ju inte som att hon ska gå på bröllop eller något sådant, jag förväntar mig aldrig att någon ska ställa in sina egna planer bara för att ta hand om mina barn men att laga mat till sin bortskämda make?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0