Sverige besök!

Igår var jag till flygplatsen och hämtade min kompis och hans tjej som ska vara här och semestra i en vecka. Det är alltid lika trevligt att träffa honom och jag hoppas vi kommer ses åtminstone lite trots att de hyrt cyklar och jag klargjort att jag inte kan agera "chaufför" som jag gjorde förra gången kompisen var här.

I lördags åkte vi till en lekpark på förmiddagen, sonen hade inte lekt i park på länge och hade jätte kul. På eftermiddagen myste jag och sonen lite i soffan medan maken och dottern tog siesta. Maken var sedan jätte duktig och städade ur småskräp ur garaget medans jag plockade lite här hemma.

Igår tog maken med sig barnen och åkte till sopstationen för att lämna av skräpet från garaget medans jag målade vidare i tvättstugan. För min del infann sig en otäck huvudvärk som sedan hängde med hela dagen :( Efter lunch skulle vi ta det lugnt som vanligt, hade satt oss till rätta i soffan´och då gick srömmen! Så typiskt. Förbaskade amatörer i det här landet...mitt i värsta augusti hettan kan man inte ens lita på att få ström att svalka sig med. Vi kastade oss in i bilen och åkte en sväng, makens föräldrars lägenhet var även den strömlös så vi åkte vidare till flygplatsen, här kan man alltid lita på att det finns el. Blev lite fika innan vi åkte hemåt igen. När vi kom hem hade vi el igen men maken tog med barnen för att leka lite medans jag försökte kurera min huvudvärk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0