Farmville knäpp

Nu har det slagit helt slint tror jag....jag har satt ihop ett excel dokument och räknat ut vilka frön på farmville som ger bäst betalt per 2 timmar :O Naturligtvis måste man överväga hur lång tid det tar innan man kan skörda och se om man kommer kunna skörda i tid men här är topp 5 (med reservation för feltänkande/räknande) och det gäller bara upp till den nivån jag kommit till, alltså nivå 13. Från ananasen och vidare har jag inte räknat ut eftersom jag inte kan "se" dem än.

1. Hallon, betalar 26 pengar per 2 timmars period
2. Pumpa, betalar 9.5 pengar per 2 timmars period, men växer i 8 timmar
3. Ris, betalar 8.5 pengar per 2 timmars period men växer i 12 timmar
4. Peppar, betalar 7.67 pengar per 2 timmars period men växer i 1 dygn
5. Jordgubbar, betalar 7.5 per 2 timmars period men växer i 4 timmar

Från detta kan man utläsa att det inte alltid betalar bäst med de grejer som har kortast växt period, jordgubbarna betalar sämre än pumpan, riset och pepparn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0