Nytt läkarbesök

Jag var idag till den andra läkaren och som person funkade det hela mkt bättre. Han kunde förstå att vi inte tyckte att den första läkaren hanterade det hela riktigt bra när han satte diagnos utan mer kött på benen. Han tyckte sig dock ha en diagnos utifrån de vidare proverna som tagits. Domen lyder autoimmun kronisk hepatit. Det hela lät helt ok när vi var där tills jag nu inser att de mediciner jag kommer ta inte är att leka med. Till att börja med ska jag äta kortison med sin tillhörande biverkning på viktökning, precis vad jag INTE behöver när jag redan är deprimerad över min vikt och precis börjat ta tag i det.
Sen får man nån annan medicin som har som biverkning att man löper ökad risk för tumörer, speciellt i huden och man ska därför undvika sol. En msn kompis som är läkare till och med föreslog att man skulle ha bomullshandskar på händerna! :O Så kan man ju inte ens leva här :(

Måste nog bearbeta den här skiten innan jag orkar tänka på hur det ska gå. Nu verkar det som att jag inte ska behöva dö i leversjukdom, men då blir det väl cancer istället...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0