Nya bostaden

Sakteliga går det framåt i nya bostaden, igår när sonen var till skolan lyckades jag och maken skrubba golvet i kitchen/living/dining och få bort färgprickar från målningen samt burit upp matbordet och soffan. Den möbleringen som vi hade tänkt oss verkar inte alls vara den ultimata så vi fick tänka om och jag tror det kommer bli jätte bra. Nu är nästa steg att börja skrubba golvet i trappen och hallen så att vi kan prova lite olika lösningar med vår gamla wall unit som jag nu funderat om inte vi kan göra om till någon sorts vitrinskåp. Vi måste nämligen ha upp så mycket som möjligt ur garaget så att vi kan få in IKEA kartongerna när de kommer. Om vi har flyt borde vi kunna ha möblerna i slutet av nästa vecka men jag vågar inte hoppas för mycket. Det känns nästan hysteriskt spännande och ska bli så underbart att få flytta in men glädjen grusas lite av att det ändå är jätte mycket jobb kvar.

Igår upptäckte vi även att inte diskmaskinen fungerar :(  När jag tänkte efter hade han lämnat en gammal kartong med diskpulver som var stenhårt och nu inser jag ju att diskmaskinen säkert inte funkat på jätte länge. Känns himla trist, speciellt som barnfamilj är man ju helt beroende av diskmaskin! Imorgon kommer det någon tekniker och ska kolla på maskinen och uttala sig om det hela men i värsta fall blir vi ju tvugna att köpa ny diskmaskin! Inte riktigt det vi behöver i den pengatorka som infunnit sig i samband med husköpet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0