Härlig dag!

Idag har varit en riktigt aktiv dag men sååå himla mycket trevligare än gårdagen. Började kl 6 med pumans uppvaknande. Iväg med sonen till skolan (gick riktigt smidigt) och ung samtidigt som jag och dottern kom tillbaka hem igen kom maken från sin Aten flygning. Vi bestämde att vi skulle åka och beställa våra persienner samt diskmaskinen innan jag skulle köra honom till fack mötet som skulle hållas idag. Tanken var att jag sedan skulle åka till nya bostaden och diska lite tallrikar och liknande eftersom vi inte har tid att vänta på diskmaskinen som skulle anlända med båten på måndag (samma båt som våra möbler ska komma med). Naturligtvis tog allt mycket längre tid än väntat och vi hann bara med att beställa sakerna. Kom lite för tidigt till skolan och fick se barnen leka ute innan vi föräldrar fick komma in och hämta. Sonen var jätte glad att se oss och vinkade glatt...Efter lunch vägrade sonen sova så jag tänkte att det får väl gå ändå och när maken ringde och sa att mötet var slut åkte vi och hämtade honom. En tur till lekparken och sen låååång promenad (iaf med sonens mått mätt, han envisades med att gå själv) innan vi åkte till favorit restaurangen och åt god mat. Väl hemma blev det sängen direkt för barnen och sonen somnade på 2 minuter!













Dagens goda nyheter är att diskmaskinen fanns i lager så på måndag får vi leverans och installation av den samt att vi har lyckats designa färdigt våran  hus skylt och den blir nog riktigt bra, imorgon ska vi försöka beställa den.

Dagens skumma nyhet är telefonsamtalet jag fick där en courier firma ringde och ville leverera ett 10 kilos paket till mig ifrån frankrike. Jag förstår absolut ingenting, det låter som någon form av lurendrejeri, men hur kunde de veta vår nya adress i så fall? OCH mitt mobilnummer? Jag har inte beställt något från Frankrike, väntar på paket från babyland och så IKEA möblerna men inget skulle ju komma via frankrike! Mannen i telefon sa att det stog att varorna kom från Tyskland men att det var skickat från någon person i Paris. De skulle iaf komma tillbaka och leverera på måndag och jag tror att jag ska be att få se precis vad det är jag skriver på att jag tar emot innan jag sätter min signatur någonstans....Jag återkommer om det stora mysteriet när jag vet mer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0