Obegränsat med pengar

Tänk om man hade obegränsat med pengar.....maken jobbade häromdagen med en man som bara jobbar för att det är "kul" inte för att han behöver pengar. Han har bostäder lite här och var och har sin ärvda titel "marquis". De pratade om att vi letar bostad och han berättade att han köpt en maisonette.
Maken: Jaha, var då?
Marquisen: Precis bakom mitt hus
Maken: Aha, hur mycket fick du ge?
Marquisen: 78 tusen
Maken: 3 dubbel sovrum?
Marquisen: Nej, bara 1, de andra 2 är enkelrum
Maken: Jaha, hur kommer det sig att du köpte det här stället då?
Marquisen: Jo för jag såg spekulanter som var där och tittade på stället och insåg att de har perfekt insyn i min trädgård (trädgård är väääääldigt lyxigt här nere) och i min dotters sovrum och så kan jag ju inte ha det så jag åkte förbi stället och hittade telefon numret till ägaren och köpte stället.

Vad ska man säga? Tänk om livet var så enkelt att man bara kunde köpa ett ställe för att man ska slippa ha folk som ser in i ens trädgård? Fast hade man så mycket pengar hade man väl säkert andra problem oavsett...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0