Känner mig otillräcklig...

Idag känner jag mig verkligen kass och otillräcklig....Jag räcker inte till för båda barnen känns det som. Vid kvällsmaten idag var dottern hungrig "för tidigt" så jag hade inte börjat värma hennes mjölk vilket naturligtvis innebar att hon skrek som en galning. Samtidigt skrek sonen av någon anledning jag inte förstog, troligtvis för att jag inte hade tid med honom just då. Jag hade tagit 5 minuter till att slänga in disken i maskinen och diska upp några flaskor, ska man inte kunna ta sig tid att försöka hålla någon sorts ordning? Vi lever i en röra utan dess like mesta tiden men eftersom vi städade upp häromdagen har jag bestämt mig för att försöka hålla skaplig ordning. Varje kväll när jag är ensam vid läggningsdax gäller det att hålla dottern vaken medans sonen dricker välling och vi läser, så att hon sover/är tyst medans sonen sedan somnar (jag ligger i vår säng som står brevid hans och håller honom i handen tills han somnar) annars blir det aldrig lugnt. Dottern sover ung den tiden som det tar att få sonen att somna och sedan är hon vaken, har jag tur hinner jag pumpa ett bröst innan hon får nog av att ligga och titta sig omkring. Sedan gäller det att försöka få henne att somna så att jag hinner pumpa andra bröstet innan hon ska ha mat och det är läggdax. Jag vet att det inte är enkelt med två så små barn och jag hade inte förväntat mig att det skulle vara det heller men det är så jobbigt att höra på gråt och gnäll dagarna i ända. Hoppas hoppas att det blir bättre när vi får ner den nya vagnen och kan ta oss till lekparker så sonen får springa av sig lite....Säkert blir det bättre oxå när jag slutar pumpa så dotterns mat kan värmas i micron när det är bråttom, hon gnäller ju oftast bara när hon är hungrig.


Kommentarer
Therese Lindberg

Jag känner igen känslan.. vissa dagar är bara sånna, man får bara kämpa vidare!

2008-09-27 @ 14:18:34
URL: http://thereselindberg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0