En tur till huvudstaden

Igår skulle vi ha varit till banken för att prata lite om huslån och hur mycket de kan ge oss osv. Jag kom dock på att det vore bättre att jag tog ett barn med mig till huvudstaden så vi slapp åtminstone en grinig unge på banken. Sagt och gjort, jag tog med mig sonen till huvudstaden och skulle shoppa lite. Maken och dottern skulle sluta upp efter bankbesöket eftersom vi skulle försöka fixa pass till dottern. Vi började med en tur till Next för att byta en kofta vi fått till dottern som någon annan redan hade gett oss, hittade inget bra till dottern så jag bytte den mot ett par jeans till sonen. De som har gett koftan kommer ju om de ser den på henne att tro att det är deras present oavsett och jag ville inte ta något jag bara var halvnöjd med bara för att det skulle vara till dottern. Sonen drog i alla kläder och sa ibland "nice" och ibland "fint" så det gällde att vara med innan han hade kastat allt på golvet. På vägen ut passerade vi damavdelningen och hör och häpna men jag hittade ett par snygga jeans! På väg till provrummet hittade jag ännu ett par så jag blev lycklig ägare till inte bara ett, utan två par nya jeans för mycket överkomliga 725 spänn. Sedan gick vi vidare till Mothercare där jag skulle titta på ett par byxor till sonen, han måste ju ha något med långa ben innan vi åker hemåt. Hittade ett par jag kikat på förut men inte vågat köpa för de såg så långa ut, och visst hade jag rätt, fick köpa storl 1½-2 istället för 2-3. Tur att jag valde att prova dem! Efter detta gick vi och skaffade födelsebeviset för dottern och bar iväg till passkontoret som ligger ovanför makens pappas jobb (han jobbar på ID korts kontoret). Dit hade precis maken och dottern anlänt så vi fick hjälp av svärfar att fylla i de sista uppgifterna i passansökan och så jagade han rätt på någon med "högre utbildning" som kunde bevittna våra underskrifter. Jätte kö vid passkontoret, men det gick ändå rätt snabbt och sen åkte vi hem efter en lyckad förmiddag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0