Mardrömsresan...

Vilken mardrömsresa vi fick till Sverige. Natten innan vi skulle resa sov sonen knappt alls, ingen förstår varför, han borde ju ha varit jätte trött efter att ha spenderat föregående natt på akuten. När jag sen började kika om planet åkt från Sverige upptäcker jag en 2 timmars försening! Ingen försening visades på ankomst tiden så vi blev lite teksamma och vi åkte ändå till flygplatsen den tid vi hade planerat och när vi stog i kön kom beskedet att planet skulle bli 2 timmar försenat. Tyvärr fick vi inte platser brevid varandra men det fick väl gå. Efter incheckning gick vi upp och skulle fika, det var väldigt få barn i lek rummet så vi bestämde att sonen skulle få leka en halvtimme eller så innan vi gick innanför säkerhetskontrollen. Jag passade på att gå med honom in och visa på hur klätterdelen fungerar eftersom han hade varit lite rädd för den delen när vi var där förra gången. Vi hade jätte kul tillsammans, kröp runt där inne och åkte rutchbana och klättrade. Sedan gick vi alltså mot flyget, satte oss och åt vår medhavda lunch. Tillslut kom vi då äntligen iväg, flygresan gick väl rätt bra, sonen somnade i min famn och dottern sov gott hos make. Kom fram till Arlanda kl 17 och tåget skulle gå strax efter 18, drog iväg till McDonalds för den traditionsenliga glutenfria hamburgaren. Tog den i påse eftersom klockan närmade sig sex, När jag stog och slog i automaten insåg vi att det inte fanns några biljetter? Hur gick det till? Gick vidare till SJ disken och hon bekräftade, tåget är fullt! :o det har jag aldrig varit med om, och på en torsdag? Jaja, vi fick väl helt enkelt sätta oss till rätta och invänta nästa tåg 2 timmar senare. Vid det här laget var jag så trött att jag hade kunnat gråta av utmattning. Vi gick tillbaka till McD och åt upp våran mat i lugn och ro, sonen gick in i ett hörn och bajsade samtidigt som han hojtade bajs bajs bajs. Samma ramsa körde han när maken gick med hon igenom hela restaurangen mot toaletten, jaha tänkte jag, liiite pinsamt iaf för i det här landet förstår ju folk vad han säger. Tågresan gick väl skapligt och tillslut kom vi fram, 4 timmar senare än beräknat! Det var såååå skönt att lägga sig i sängen, som jag hade längtat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0