Helgen på västkusten!

Efter en lång resa ner kom vi fram strax efter kl 23 på torsdagskvällen. Det gick rätt bra och dottern sov mest, sonen somnade till slut, men det satt "långt inne".

På fredagen tog jag och maken med barnen till en bondgård som är till för allmänheten (drivs nog av kommunen) där man får titta på hästar, kaniner, getter och grisar. Man får klappa djuren som är jätte snälla och leka i lekparken som finns där. Trots att det små duggade hela förmiddagen hade vi en toppen dag, sonen var lite rädd för kaninerna när vi var in till dem och skulle klappa. Så länge de var stilla tyckte han det var bra men så fort de rörde sig blev han jätte rädd. Ingen fara sa jag, de är jätte snälla osv men sonen tog till sig det där med fara och hojtade fara så fort de hoppade lite. När vi var utanför och getterna kom spingande skrek han "fara, fara" så högt han kunde. En farbror höll på att skratta ihjäl sig :D Sonen fick även prova att rida på en liten ponny, han var jätte säker i sadeln och verkade ha toppen balans för trots att jag höll i honom behövde jag bara hålla, inte styra upp. På eftermiddagen åkte jag, mamma och mormor ut och shoppade lite medans maken och morfar stannade hemma med barnen. På kvällen gick jag och maken en sväng i regnet (med barnen) och lyckades hitta nya jeans till honom. Kvällen avslutades med korvgrillning i öppna spisen. Sonen älskar ketchup men kallar det schpack eller nåt liknande, låter som om han delat ordet i två och satt slut halvan först.

På lördagen var det dax för kalaset för min kusin, på förmiddagen fick vi inte mycket uträttat annat än en liten spaning i trädgården för sonen. Äppelträd och andra växter kan vara nog så extoiskt och spännande. Regnade gjorde det ju oxå...Vi åt tidigt för att sonen skulle hinna sova en liten stund men det tog jätte lång tid att få honom att somna så han hann endast med 20 minuter. Gissa om vi bävade inför kalaset? På utsatt tid kl 14 var vi där och sonen gjorde sig vän med mina flick kusiner, de tog hand om honom och underhöll honom på ett jätte härligt sätt och sonen hade stört kul! Lika skönt tyckte jag och maken att det var att kunna koppla av lite. Tiden gick jätte fort och efter tre rätters, promenad och tårta var klockan helt plötsligt 21 och vi tog beslutet att åka hemåt med sonen, även om han ännu inte blivit grinig av all trötthet tyckte vi det var bäst han fick komma i säng.

Söndagen spenderades på resande fot, vi stannade på IKEA för lunch och lite shopping på vägen hem och anlände kl 17.30 igår. Det var verkligen en toppen helg! Underbara kusiner jag har :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0