Städdag igår

Igår var städdag, maken tyckte hellre att han städade själv och jag tog barnen med mig än att vi hjälptes åt med barnen hemma. Sagt och gjort, jag tog dem med mig på promenad. Vi träffade en väninna och hennes son, tog en fika vid strandpromenaden och gick sedan tillsammans till lekparken där jag hade parkerat bilen. Pojkarna lekte lite innan det var dax att åka hemåt för lunch. Efter eftermiddagvilan tänkte vi att vi skulle åka och handla, hämta take away mat och äta hos svärisarna eftersom vi inte träffats sen vi kom från sverige och de skulle iväg till österrike idag. Vilken traffik! Det stog stilla vilken väg vi än provade så vi la ner att hinna handla och fixade mat istället. Hos svärisarna var det väl som vanligt, jag får stålsätta mig för svärmor kan inte hålla sig i styr när barnen är där. Hon blir så till sig, som ett barn på julafton nästan. På nåt sätt kan jag förstå men hon måste ju försöka kontrollera sig! Barnen blir ju överväldigade när hon ska va på dem hela tiden. Efter detta blev det sängen...maken la sig samtidigt som barnen medan jag stannade uppe ett tag och gav dottern nattmaten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0