Jag blir så arg att jag tror jag dööööör!!!

Ingenting är tydligen heligt längre...eftermiddagsvila verkar inte existera.

Vi har som tidigare sagts våran feast den här veckan och det har satts upp skyltar och lämnats lappar att man inte får parkera på vår gata mellan 17.30 och 23 ikväll. Vi ska ju köra pappa till flygplatsen och måste åka innan dess så vi parkerade här ute så att vi skulle kunna packa i väskorna lätt osv. 14.45 ringer telefonen, maken som sitter med sonen i knäet försöker svara men hinner inte. Nu är sonen vaken. 5 minuter senare ringer det på dörren, utanför står en polis som säger åt mig att flytta på bilen :O Va? Jag tjafsar med honom och hävdar att det ska vara från 17.30 och inget annat och att vi ska iväg innan dess. Han godkänner det efter att jag gnällt som bara den. Ytterligare 5 minuter senare ringer det på dörren igen och nu är det definitivt omöjligt att få sonen att somna om. Utanför står samma polis som säger att hans chef säger att vi måste flytta på bilen! Både jag och maken är vid det här laget rosenrasande över det hela. Han går dock ner och flyttar bilen men pratar med "chefen" och säger att det är väldigt dåligt, att om vägen ska vara utan bilar från kl 15 får de ju sätta upp en skylt som säger just det och inget annat. Hade det stått 15 hade vi ju respekterat det och inte parkerat, på samma sätt som vi skulle flytta bilen innan 17.30. De beklagar så klart och säger att han har rätt, men han måste ändå flytta bilen, och sonen är ju redan klarvaken, det hjälper ju oss inte. Nu ser jag inte alls fram emot kvällen då han bara sovit hälften av det han brukar/behöver sova. Kollade sedan upp telefonnumret och det visar sig vara från våran lokala polis station så det var polisen som varit hel hysterisk över våran bil som stog parkerad där den enligt all information som gick att få skulle få stå i 2½ timme till. Jag blir så arg och grinig :(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0