Bröllops bekymmer

Vi är bjudna på bröllop i slutet av maj och sonennte medbjuden. Det är makens kusin som ska gifta sig så hela hans familj är naturligtvis bjudna. Bröllopet är på kvällstid, och ett typiskt maltesiskt bröllop, dvs ingen middag utan mingel hela kvällen med snittar. Iom att farmor, farfar, faster och farbor till sonen kommer gå på bröllopet allihopa har vi ingen barnvakt. Nu till min fråga/mitt dilemma, är jag konstig som  inte vill lämna gossen med någon han inte känner väl, som ska natta honom och finnas där ifall han vaknar? Just nu lutar det åt att maken får gå på bröllopet själv och jag stannar hemma med gossen, vi har tyvärr inga vänner som vi träffar så mycket att han skulle känna sig trygg med dem, utom någon enstaka, men de har barn själva och kan därmed inte bara komma hit hursomhelst. Jag känner mig jätte förvirrad, och tror att malteserna inte alls kommer ha förståelse för att jag inte vill lämna honom med "vem som helst".


Kommentarer
Tina

Tills dess har du vant dig vid tanken, och om du umgås lite mer med dem du ska lämna Alex med EN kväll så fixar det sig! Fråga T med familj. Handlar ju bara om en kväll, och då behöver han ju promt inte vara hemma, kan ju vara hos dem!

Inte ska du sitta hemma, bröllop som är så kul!!

2008-05-09 @ 10:22:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0