Måste man ta emot besök på BB?

När vi var och besökte svägerskan på sjukhuset igår frågade vi lite om hur det funkar när vi ska in till förlossningen, vart man ska parkera och gå in osv. Vi frågade även om besökstider och pappan är välkommen mellan 10 och 19 medans syskon bara får komma mellan 16 och 19, samtidigt som övriga i den "normala" besökstiden. Som vanligt är det lite vagt, hon visste inte precis men menade på att syskonen kan föra liv och störa i ronden osv så det kunde hända att de fick komma under dagen tillsammans med pappan men att det var säkrast att ta med dem efter 16 så att "ingen kan säga nåt". Efter att ha hört det här känns det extra viktigt för mig att få fram till makens familj att jag/vi inte vill ha något besök på sjukhuset.  Definitivt inte första dagen, ska sonen behöva träffa sin syster första gången när en massa andra människor är där? Knappast! Det allra viktigaste är ju att sonen får träffa mig och bebisen i lugn och ro, när han träffar mig första gången han får komma dit kommer jag ju att ha "lämnat" honom den allra längsta perioden hittills i hans liv och det måste ju kännas jätte konstigt för honom. Jag kan väl inte annat göra än att hoppas på förståelse från svärföräldrar och de andra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0