Ingen semester i juli?????

Maken fick precis ett email där företaget beklagar men de kommer inte kunna ge någon semester under juli månad. Allvarligt talat? Vad menar de egentligen? Jag blir så arg och besviken. För några veckor sedan ringde maken och kollade hur det såg ut och då bekräftade de att hans semesteransökan hade kommit in först så det skulle inte bli några problem att få semester. Nu börjar de krånga.....inte precis vad man behöver så här i slutet av graviditeten. Jag behöver ju min man!! Jag vet ju att det nog ordnar sig ändå, ger de honom inte semester sjukskriver han sig eller så men  det är så tråkigt att alltid behöva bråka. De måste ju inse själva att de är tvugna att ge semester till de som precis ska ha barn? Hur ska de kunna jobba? Vad vi vet är det förutom maken 3 till som väntar barn i juli nog kan de väl klara sig utan 4 st i ett par veckor? Jag är så trött på det här företaget som inte kan sköta personal frågor (eller något annat heller för den delen) och att man alltid ska hållas på sträckbänken och behöva bråka för att de ska kunna ordna med semester. Tummen ner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0