Amazing!

Att gå på ultraljud här nere är som en heldags grej. Kl 8 hade jag tid och klev in 5 minuter innan, väntrummet redan halvfullt med kvinnor (de flesta skulle nog "bara" se någon av läkarna). Maken och sonen åkte sedan hem och åt frukost i lugn och ro medans jag satte mig och väntade. Efter ett tag om en gammal man in, gjorde korstecknet och började rabbla en bön, "alla" svarade på rätt ställe och sedan satte han sig ner och började tala om gud (mullej). Strax efter kl 9 kom de sedan dit, nu var väntrummet helfullt, trots att inga sällskap tillåts komma med in. Tur nog för oss dröjde det inte sååå länge (30 minuter) innan mitt namn kallades och jag fick ut i korridoren och leta upp maken så han kunde komma med. I vanlig (o)ordning får man sedan vänta i korridoren utanför rummet man ska in i och där väntade vi nog ytterligare 20 minuter. Sedan gick ultraljudet fort och allt såg bra ut, sköterskan berättade att de utför i genomsnitt 75 ultraljud om dagen, inte illa! Jag förstår bara inte hur så många kan behövas, men det är ju inte mitt bekymmer egentligen.

Efter det åkte vi till en DIY affär för att skaffa sågblad så vi kan såga upp de järnstänger vi har på taket som vi ska ha bort i mindre bitar så vi kan transportera dem. Vi hittade även en del andra bra saker och imorgon ska vi ev dit igen och skaffa en garderob med bara hyllplan att lägga sonens kläder i så att vi kan lägga bebisens i den byrå/skötbord vi har hans grejer i nu (som är för liten oxå). Hittade även snygga canvases (vad heter det på svenska?) som vi köpte några stycken av, tänkte att vi kan göra hand och fot avtryck på bebisen och sonen sen och ge till mormor och farmor.

Maken for till jobbet på eftermiddagen så vi har varit själva. Vi har lekt lite med klossar (fast sonen är mest intresserad av kamera stativet som står framme i tvrummet) och varit duktiga värre och diskat efter maten. Vädret har varit lite så där idag, det har tom regnat men jag klagar inte :D Nu ska jag se om jag får kontakt med mamma, annars blir det sängen med laptopen och nåt/några avsnitt av Entourage.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0