Tiden bara rinner iväg...

Tiden går så himla fort, och på kvällarna när sonen somnat när jag brukar blogga är det helt plötsligt fullt upp med att pumpa, mata eller natta dottern. Eller om man har tur så hon somnat så är det sängen som gäller för en själv med illa kvickt så man hinner få ut så mycket som möjligt av hennes sömn.

Pumpa ja....amningen har inte funkat den här gången heller. Fick såriga bröstvårtor och det blödde och jag grät och grät innan maken sa till mig att nu får det vara nog, så här ska det inte behöva vara och vi bestämde att jag skulle pumpa igen, precis som med sonen. Det känns liiite som ett nederlag för man hade ju hoppats på att det skulle funka den här gången. Fast å andra sidan är det ju viktigast att hon får i sig mat.

Mamma är nu här på besök, hon kom i fredags och ska stanna i nästan 3 veckor. Hoppas det kommer gå bra utan bråk och tjafs även om hon redan är på mig lite om det här med amningen. När vårtorna hade läkt provade jag att amma henne lite igen men trots att hon åt 45 minuter så skrek hon och var hungrig efter en kvart eller så och det är ju ohållbart i längden, någon gång måste man ju sova oxå!

Vi var i veckan iväg till sjukhuset och fick vägt henne, hon hade gått upp 300 gram och därmed passerat sin födelsevikt på 9 dagar. Mycket bra sa barnmorskan där, normalt brukar det ta 14 dagar. Skönt att hon lägger på sig lite, på torsdag tänkte vi åka iväg igen för att se att den positiva trenden fortsätter.

Just nu är maken, sonen och mormodern till parken och leker lite, det är skugga där så man "överlever" ett besök där. Jag och dottern stannade hemma eftersom hon behövde äta, hon har varit lite gnällig idag inte velat sova så bra och gärna varit nära, vi får se om det håller i sig, jag ska leta fram bärselen för nu måste jag laga lite mat tills de andra kommer hem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0