Ljuset i slutet av tunneln?

Kanske ser vi ljuset i slutet av tunneln nu, det verkar som vi alla sakteliga håller på att bli friska. *peppar peppar*

I söndags stannade jag hemma och vilade mig lite på förmiddagen medans maken tog barnen på en promenad. Hade tänkt kolla på skidåkning men fastnade i facebook chat med en av makens kompisar som är mitte upp i en separation (skilsmässa, trots att det inte finns här) som efter 1½ år helt plötsligt var väldigt villig att prata om vad som gått fel och jag lyssade och försökte komma med råd så gott jag kunde. Skidåkningen gick riktigt dåligt så jag missade inget iaf ;) Istället fick jag alltså scoopet om hur en kille som gjort precis allt som kyrkan säger att man ska göra (inge sex före äktenskapet, inte bo tillsammans innan äktenskapet, kyrkan varje söndag, äktenskapsförberedande kurs osv osv) helt plötsligt vänt sig mot allt vad kyrkan har att säga. "jag tror fortfarande på gud, men inte på kyrkan" sa han till mig. Kul att någon annan börjar inse att det är dax att ifrågasätta kyrkan och allt hjärntvättande, även om det förståss var tråkigt att han fick gå igenom detta för komma till insikt.

I måndags skulle vi till banken med de sista papperna för låneansökan men vi hade inte hittat löfte om köp papperna från försäljningen av vår lägenhet. Vi hade letat hela helgen och gav tillslut upp och ringde notarien som bevittnade det hela. Sekreteraren kopierade en ny, inga problem. Precis som vanligt dock så hittade vi 5 minuter senare papperet!

Igår skulle vi öva lite på trehjulingsåkande men sonen ville hellre dra sin traktor efter sig uppför en ramp och ner igen. Maken kunde inte alls förstå hans prioriteringar ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0