Länge sen sist...

Nu har det gått ett bra tag sen sist, det har varit fullt upp och jag har inte varit det minsta inspirerad att skriva. Det som hänt sen sist är väl egentligen ingenting speciellt. Det löper på som vanligt. I....onsdags var det, träffade vi en av mina gravida kompisar och hennes dotter. Som vanligt gick vi på promenad, till presidentpalatset, strosade runt där och sedan en stund av lek på vägen hem. Trevligt som vanligt, det är kul när det händer nåt utanför det "vanliga".

Snart är julen här och efter nyår ska sonen börja "skolan", det ska bli spännande att se hur han kommer ta det här. Jag hoppas innerligt att han ska trivas så att han kan glädjas åt att träffa de andra barnen.

Puman kämpar vidare med maten. Hon har nu ätit sötpotatis några dagar och det går väl skapligt. Gröten verkar hon tycka smakar bra och imorse gick den ner relativt fort (dvs varje sked åkte inte ut 10 gånger innan hela var svald). Idag lagade jag nya puréer, det blev en morotspuré (vi ska prova igen, hon var ju sjuk när hon kräktes av den och hon fick bara en dag dvs ingen chans att vänja sig), palsternacka och så en broccoli puré. Hoppas att något av det här kommer smaka gott. När jag talar om maten, jag måste nog gå och frysa ner den nu.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0