Julafton

Här nere firar man normalt på juldagen men i sann svenska anda har vi firat svensk jul idag. Jag orkade inte laga julbord men vi åt varm julskinka med potatisgratäng och så apelsinris till efterrätt (chokladpudding för maken som inte gillar frukt). Maken tog med sig barnen ut för lite lek och sista minuten mathandling och jag fick laga mat i lugn och ro, gud vilken känsla! Efter lunch och vila åkte vi ut och lekte lite och gick en promenad och sedan hem för lite tomtegröt och sedan kom faktiskt tomten oxå :) Maken missade tomten, han var uppe i tvättstugan och hängde tvätt ;) Sonen blev jätte glad över sina paket och har lekt med sitt duplo resten av kvällen. Maken nattade och jag tog mig en bacardi med cola för att bli lite varm innifrån. Gött värre. Kvällen avslutades med ett par avsnitt av Scrubs. Hysteriskt bra som vanligt. Nu matar maken dottern för natten och sedan blir det sängen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0