Charlie

När jag var här på språkresa -94 gick vi nästan varje kväll på samma ställe och delade ett par pizzor och satt och snackade en massa. En av kyparna (jag får väl erkänna att jag hade en liten crush på honom) fjäskade vi lite med, och satte honom i pinsamma situationer om vi kunde, som när vi ville veta vad killarna fick för tårta när de hade svensexa där. Många hade sina hensparties där och de fick in en tårta i en form av en penis. Haha, vad generad han blev när vi frågade. Vi fick reda på att han hette Charlie, fast han vågade knappt berätta eftersom hans chef inte ville att de skulle säga sina namn. En blond bitch var hon, jag minns henne! Jag har honom på bild i mitt fotoalbum och har väl tänkt på honom så där emellanåt, undrat vad han blev av osv.

En kille som jobbar på en av våra favorit restauranger är lite lik honom och jag började fundera om det kunde vara Charlie från Clouds. Berättade för maken att jag tyckte jag kände igen honom och han erbjöd sig fråga om det var han men jag tyckte det kändes pinsamt. Vid något senare besök hörde jag dock hur någon kollega kallade honom Charlie. Herregud tänkte jag, kan det vara han? 12 år senare, kan jag känna igen honom? Den här gången bad jag maken fråga och mycket riktigt hade han jobbat på Clouds 1994 "Den bästa tiden i mitt liv" sa han. Sanslösa sammanträffanden får jag lov att säga!

I måndagskväll var vi ut och åt på en restaurang i en stad där vi aldrig ätit förut, vid vattnet. Jätte fint. Sen gick vi på en promenad och gissa vem vi möter? Charlie och hans fru, med vad vi fick veta, deras 4 månaders dotter. Kanske därför vi inte sett honom på restaurangen på länge, vi gissade att han kanske hade slutat jobba extra där och bara jobbar sitt vanliga dag jobb. Är det förresten pinsamt när kyparna känner igen en när man kommer och ska äta? Och att de känner igen en utanför restaurangen med?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0