Bajsat på pottan!

Idag bajsade sonen på pottan för första gången i sitt liv. Vi har inte börjat pott träna på allvar men nu när det är sommar får han gå naken ofta och mycket så vi brukar sätta honom på pottan för att känna hur det känns och när han kissat på golvet säger vi (på ett snällt och bra sätt) att han kanske kunde prova att kissa på pottan nästa gång. Imorse stog han då naken i köket och kissade en liten svätt på golvet fast pottan stog där (jag tror han hämtat den för att kissa men jag uppfattade inte hans "rop" på hjälp. Vi torkade upp det som hamnade på golvet och snart ropade han "pee pee pee" så jag va snabb som attan med att sätta honom på pottan, han ville inte alls och ställde sig igen "pee pee pee" hojtade han. Ja men du får ju kissa i pottan sa jag då och höll fram den. Då klev han över den och stog upp och lyckades träffa rätt med bajset! Oooo så stolt han var sen :) Vi får väl se när han lyckas få till det i pottan nästa gång hehe. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0