Ny dag, nya tag

Kl 15.30

Sonen sov som sagt lite dåligt på förnatten så jag fick ligga och hålla honom i handen. Vet inte riktigt varför det blir så där ibland, han kanske bara vill veta att man är där.

Fanns inte så mkt mera berätta om gårdagen oavsett, förutom att vi var till svärmor (eller svårmor som en msn vän kallar sin) och åt middag. Oväntat nog så uppförde sig sonen rätt bra trots att det blev senare än hans vanliga sängtid.

Idag har vi varit och kikat efter en viss leksak, ett städ set, så sonen kanske kan låta våra städgrejer vara i fred. Han är nästan livsfarlig när han viftar runt med de långa skaften på moppar och kvastar som han inte alls kan hantera. Städsettet fanns inte i den affären men de har ETT kvar i huvudstaden så när sonen väl kan tänka sig vakna ska vi fara ditåt och hämta upp det. Vi har varit på ett riktigt härligt fik där "tanterna" (jag och mamma) fick oss en varsin
kakbit och sonen smakade glatt av oss båda.

Kl 21.50

Glömde skriva om flickan som sonen träffade i lekparken idag, hon tyckte det var jätte trevligt med en kompis att leka med och eftersom hon var lite äldre kunde hon inte alls förstå varför sonen ville byta leksak precis hela tiden. Han har ju tålamod kortare än mitt tror jag och det var en ny lekpark så han hade fullt upp med att kolla alla nya grejer. Flickan sprang efter och så gjorde hennes pappa :)

Städsettet blev en succe iaf, sonen har städat och städat så mormodern höll på att få nog helt haha. Hon sprang och kastade sig i säng för att hon skulle slippa undan men då blev han jätte arg, skrek som bara den för han ville ju leka med sin mormor :) Mamma fick snällt finna sig i att kliva upp och städa vidare. Tyvärr har vi dock fortfarande inte hittat någon klänning till mamma att ha på sig när hon ska på sin systers bröllop i augusti så vi får leta vidare.

Själv ska jag nu ta mig ett par Rennie mot halsbrännan, borsta tänderna och hoppas att anti virus programmet kan ta bort den trojanska hästen som det har funnit när det söker igenom datorn just nu. Efter det blir det nog ett avsnitt av One Tree Hill, jag är nu på femte och vad jag förstått sista säsongen. Spännande!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0