IKEA rea

Här i Dubai har IKEA part sale ett par gånger om året. Jag hade bestämt att vi skulle byta köksbord i samband med flytten (redigt trött på mitt svart/bruna bord) och hade till en början tänkt mig ett runt bord. Vid mitt senaste besök på IKEA visade det sig att de inte har det runda Bjursta bordet i sitt Dubai sortiment. Typiskt! Efter lite mer funderande bestämde jag mig att ett rektangulärt bord blir lika bra och ställde in mig på ett vitt Bjursta bord av den mindre sorten. Igår fick jag sms av IKEA där de berättade om sin rea så jag kollade hemsidan och både bordet och stolarna som jag vill ha är med på rean.....Gud vad jag skrattade igår när jag planerade inköpet med en kompis. Jag och maken hade vid ett tillfälle bestämt att vi inte skulle göra några inköp innan vi flyttat in och "kännt oss för" så vi hade olika terorier kring hur jag skulle kunna köpa utan att han märkte det alternativt hur jag skulle kunna övertala honom att det var en bra idé. Bordet kostar 390 kronor mindre än normalpriset och stolarna 35 kronor mindre. Mer än 500 kronors prisskillnad är ju för bra för att låta bli och att spara pengar är alltid något positivt för maken så jag åker till IKEA och köper grejerna idag. De får helt enkelt stå ouppackade tills vi flyttat in!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0