Halvt kök

Jag tror jag nämnde i inlägget om köket att vi skulle köpa fler köksskåp och "bygga ut". När jag och barnen var på ikea för att köpa köksbordet tittade vi till köksavdelningen och även bänkskivan vi ville ha var med på rean. Det var hela 44% rabatt, hur kan man låta bli? Vi ska ha den här bänkskivan (klickbar länk) och de här luckorna (klickbar länk) med valnöts färgen i handtagen. Eftersom det snart blir ny katalog på Ikea vågade vi inte riktigt vänta och se om de kommer ha kvar luckorna så vi planerade igår kväll hur köket ska se ut så vi kunde köpa även luckor. Stommarna och inredningen däremot får vänta, såna beslut orkade vi inte ta! Väl på ikea krånglade det såklart. Inget ska ju funka enkelt och smidigt på Ikea här....De hade bänkskivorna här, men bara två 60cm luckor när vi behövde 3, de hade inga 40 cm luckor och inte heller dörrarna till hörnskåpet. Hur gör vi nu då?! Vi ringde Ikea Abu Dhabi som var mycket hjälpsamma, de hade de varor vi ville ha och trots att man inte kunde beställa dem online kunde vi göra en fake beställning så vi fick ett beställningsnummer och ringa upp tjejen igen så skulle hon ändra beställningen och lägga till de rätta varorna. Helt plötsligt gick vi från att inte köpa några grejer alls till nya huset till att ha köpt ett halvt kök plus bord och stolar! Det vi köpte här i Dubai levereras 31a maj men tyvärr måste jag ta mig till Abu Dhabi för att hämta luckorna därifrån. Det blir en 24 mils resa fram och tillbaka så det blir en lång dag för mig imorgon men som jag sa tidigare, Ikea Dubai hade ingen aning när de skulle kunna få in luckor igen så vi vågade inte chansa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0