Uppdatering

Vi var in och hade ett snabb möte med dotterns fröken igår. Det blev väldigt kortfattat då hon hade ett möte med de andra lärarna i årskursen men det kändes bra. Hon berättade att det är mycket tjafs i klassen och hon hade en hel lista på saker de skulle ta itu med. På listan stog det att dottern tagit upp att hon känner sig mobbad av den ena tjejen. Hon var först och främst förvånad över att det skulle vara något problem med den ena av tjejerna, hon sa att de ofta väntar på varandra när de går på rast, att de sitter tillsammans när de läser på morgonen osv. Jag hade förstått det på dottern som att kompisen blir meddragen av den andra tjejen. Den andra tjejen är sjuk och hade inte varit i skolan så fröken hade inte kunnat ta tag i det hela. Vidare hade hon inte förstått hur allvarligt det här var för dottern men hon skulle definitivt ta tag i det så fort flickan är tillbaka. Hon hade helt klart för sig vilka steg hon skulle ta och vi ska tillbaka och träffa fröken på onsdag för att få en uppdatering kring det hela. Fröken tyckte, precis som vi, att det var väldigt allvarligt att dottern inte ville gå till skolan och det känns som hon kommer ta tag i det hela. Jag hade nog inte tänkt på det men för första gången på länge fick vi hämta en glad dotter efter skolan och jag måste säga att jag tror det har med att göra att den andra flickan var sjuk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0