När det regnar.....

...öser det ner eller hur är det man säger? Jag ligger efter med uppdateringar så jag vet inte ens vart jag ska börja...Det krävs nog mer än ett inlägg för att täcka allt men jag börjar väl med städerskan. Vi bestämde ju till slut att prova en helt ny tjej och det blev jätte bra. Hon städade bättre och snabbare än någon vi haft innan och vi var jätte nöjda. Tyvärr var det lite strul med tillståndet att komma in och städa i vårat compound men vi väntade ut dem och bestämde att det går så länge det går. I lördags dök hon inte upp och ringde mig och sa att jag skulle kontakta någon (jag förstog inte vad hon pratade om) men vi skulle iväg så jag tänkte att nu kommer de väl inte in längre och att vi fick vara glada att hon städat hos oss den tid hon gjorde. På söndagen träffade jag en kompis som också haft samma städerska och hon hade nyheter.....Städerskan hade "rymt", tagit smycken, pengar och kreditkort av ägarna till städfirman och fanns inte i sitt boende. Jag vet inte om man ska bli förvånad men det kändes verkligen snopet och oväntat. Varken jag eller kompisen hade fått annat intryck än att hon var en bra och pålitlig person. Tur i oturen att vi blivit brända tidigare och därför låst in våra surfplattor och smycken i kassaskåpet varje gång hon varit där!!! Men nu är vi alltså tillbaka till ruta ett och letar ny städerska :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0