Hjärtat stannade!

Telefonen ringde i eftermiddags, det händer väldigt sällan och jag hann inte riktigt på men hann se numret. En minut senare ringde det på mobilen, samma nummer. Svarade såklart och följande dialog utspelas
 
Han i telefonen: Hi, is this Mrs K?
Jag: Yes, speaking
H: Hi, this is Mr. M from DESS, A´s maths teacher. Is this a good time?
(Här stannar mitt hjärta, vad nu? Har sonen gjort något fel?)
J: Yes, yes its fine
H: Ms. B (sonens fröken) said you made a great Lorax costume for A, we also have a Lorax in our class and the mum has no idea how she´s going to go about making it. Would it be ok if I pass on your contact details to her?
 
Herregud människa, tänkte jag säga, skrämma livet ur folk på det där sättet :D Istället svarade jag glatt att jag inte hade några som helst problem med att han lämnade mitt telefon nummer till den här mamman, att jag inte hade lust eller möjlighet att sy en till one-piece men att jag gärna hjälpte henne på traven.
 
Den här mamman kontaktade sedan mig en halvtimme senare och jag delade med mig av de tips jag hade och hon ska få låna mönstret så ska hon försöka sy en one piece hon med. Ska bli spännande att höra hur det går för henne.
 
 
Här är min Lorax, benen blev lite för långa så jag exprimenterar lite med en lösning, på den här bilden är de lite för korta istället.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0