Svämmar över.

Hjärtat svämmar över av stolthet. Vi är hemma från simlektion och idag var det dags för "200 test". Det är ett test de i swim squad delen av simklubben gör med jämna mellanrum, dels för att se att barnen utvecklas men också för att avgöra vilken grupp de ska simma med. Det går ut på att simma 200 meter på 6 minuter (inklusive vila) och detta upprepas 3 gånger. Det innbeär att ju fortare man simmar ju mer vila hinner man få. Sonen simmade lysande, som vanligt, och hade förbättrat sin tid från november med ca 30 sekunder. För dottern var detta första gången någonsin och tränaren frågade mig om jag trodde hon skulle fixa 200 meter på raken. Jag svarade att man kan aldrig veta, hon är envis och ger inte upp. Mycket riktigt, puman kämpade på och trots att det tog henne närmare 6 minuter att ens simma de där 200 meterna startade hon igen med de andra, i princip utan vila. Både jag, tränaren och en annan mamma var mäkta imponerade. På den sista 200 vändan var jag fram till poolkanten och hejjade på henne, hon var helt slut men gav inte upp och trots att hon var så trött falnade inte hennes sim teknik nämnvärt. Vilken kämpe! Missförstå mig inte, stoltheten beror inte på hur snabbt de (sonen) simmade utan helt och hållet på deras inställning och kämparglöd. Medans några barn knappt ens försöker under lektioner och såna här test biter de alltid ihop och gör sitt bästa. Tränarna bjöd in till att komma på en extra träning den här veckan för att kunna göra ännu ett test i inomhuspoolen där det är svalare vatten och man kan/orkar simma fortare men inget av mina barn ville det förrän tränaren sa att sonens tid är i precis på gränsen till uppflyttning till en mer avancerad grupp och att han gärna ville se honom förbättra sin tid lite till. Där tändes jävlar annamat i gossen och helt plötsligt ville han gärna simma imorgon igen :) Dottern kände sig helt slut och ville absolut inte simma igen och jag sa att det var helt ok men att hon fick ställa in sig på att åka dit och titta på så att hennes bror fick försöka förbättra sin tid. Jag hade på känn att hon skulle ändra sig och så fort hon fått duschat och ätit lite mat kände hon sig mycket piggare och gladare och sa att hon faktiskt gärna ville prova ännu ett 200 test så nu drar vi till den fina inomhus poolen imorgon och kör ytterligare ett pass!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0