Livspusslet

Jag är ju jätte glad över att vara hemmafru/heltidsmamma och många gånger har jag tänkt "vilken tur jag har som inte har den där stressen som många verkar känna i Sverige över jobb och förskola" men jag inser att det nog är lika mycket pusslande ändå. Kanske inte på samma sätt men det räcker att en liten liten förändring i barnens aktiviteter så är det "kört". Det finns inget spelrum i deras scheman. Sonen har blivit uppflyttad ännu en grupp i sin simning och nu vill de att han simmar tre gånger i veckan istället för två. Han simmar ju även en gång i veckan med skolans simlag och jag är inte säker på om man som 9 åring ska behöva göra en sån "satsning" på en enda sport. Den nya gruppen kostar mer men vi behöver inte betala något extra den här terminen så vi provar tre gånger i veckan terminen ut och ser vad sonen tycker och känner och så kan vi avgöra om vi ska betala för två eller tre gånger i veckan nästa termin (den som börjar efter påsk). Men det största "problemet" som uppflyttningen innebär är ändå att han nu inte kan simma på de tider han simmat, och jag räknat med, i aktivitets pusslet. Vojne, vojne vad jag provat flytta olika aktiviter för att få till det och till slut löste det sig. Ända tills jag imorse insåg att det inte alls löst sig just nästa vecka eftersom sonen tackat ja till en simgala med skolan på måndag (den dagen han ska simma numer) så nu får vi inte till tre dagar den här veckan ändå! Bara att börja pussla igen för att försöka få till det och det löser sig genom att han får skippa att simma med skollaget på onsdag så att han kan simma med simklubben. Onsdagar är även dotterns simdag men inte på samma ställe så maken och jag får helt enkelt hänga vid olika pooler. Pust!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0