Trevligt värre

Vissa dagar är så där himla tråkiga och andra så där himla trevliga. Idag var en trevlig dag med besök av tre härliga tjejer! Det började med en planerad frukost med den nya zeländska kvinnan på vår gata. Hennes son som går på boarding school hemma i NZ blev påkörd för 5 veckor sedan och det var som ett mirakel att han överlevde men han har i dagarna blivit utskriven från sjukhuset och hon har fått tjänstledigt från sitt jobb för att nu i veckan kunna åka hem och hjälpa till att ta hand om honom och vi ville se till att träffas innan hon åkte. Jag förstår att det låter lite galet men självklart åkte hon hem så fort hon hörde om olyckan men hon fick ju åka hit till jobbet och klara upp allt sånt innan hon kunde vara hos honom en längre tid. Hon resonerade att så länge han låg på sjukhus fanns det inte mycket hon kunde göra för honom ändå och det var väl ganska klokt tänkt.
 
När jag sedan satt mig och tagit det lite lugnt dök ett meddelande upp från den "nya" väninnan som är gift med min brors barndomskompis. Hon skulle hit till DSO för att köpa någon begagnad leksak och undrade om jag var hemma så hon kunde passa på att titta förbi. Vilken härlig överraskning, deras lilla dotter växer såklart så det knakar och hon är jätte söt!
 
Imorgon är det dock tillbaka till vanliga sysslor, inhandling av mat och hämta barn i skolan efter aktiviteter men en sån här dag kan jag leva länge på :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0