New York, New York!

Vi är här! Två dagar har redan gått, tiden verkligen rinner iväg. Vi bokade boende via airbnb.com dels för att spara pengar men också för att det är rätt bekvämt att ha ett kylskåp och kunna ta med sig take away hem om man inte orkar gå ut och äta på kvällen. Lägenheten är helt ok, men trappan upp är jätte läskig, den sluttar inåt och det känns som man ska ramla när man går I den :O Undrar hur länge den kommer hålla?! Med storstads standard är lägenheten ganska stor, sovrummet har lätt plats för dubbelsängen plus barnens dubbelluftmadrass utan att det känns trångt alls. Toaletten och köket är som i en korridor mellan sovrummet och "vardagsrummet" och där är det lite trångt men även vardagsrummet är rymligt. Det jag tycker är värst med stället är att den turkiska restaurangen som ligger på bottenplan har sitt fläktsystem som blåser ut precis vid sovrumsfönstret så hela sovrummet luktar stekos! Tur att vi inte spenderar så mycket tid "hemma" :)
 
Tvyärr har min mage varit i totalt uppror sedan vi åkte. Jag tror att det beror på alla kolhydrater jag ätit men jag får magknip och känner mig svullen direkt efter måltid. Helt förskräckligt och jag hoppas att det snart går over. Jag har ju ätit kolhydrater på semester tidigare utan att det blivit så här....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0