1a maj

Kära nån vad tiden springer iväg. 1a maj redan och därmed bara 7 veckor kvar tills vårat sommarlov börjar. Maj innebär ju födelsedag för mig och det här året även "reserve" för maken. Reserve innebär att man inte får något schema utan varje kväll kl 18 får man besked vad som gäller för dagen efter, man kan antingen bli ledig, få en flygning eller en standby duty. Maken hade tur och fick en ledig dag idag så nu kan han spendera hans föräldrars sista dag här tillsammans med dem. För övrigt blir det kanske en del målning för mig och maken. Vi hade planerat att måla om i huset det här året och maken föreslog att det skulle göras efter sommarlovet medans jag tänkte att det vore en bra aktivitet för oss att jobba med när han har standby perioder och vi inte kan åka långt från huset. Vi behöver definitivt hjälp i delar av huset där det är aldeles för högt till tak för att vi ska kunna nå, ens med stege, så igår kom en kille för att ge oss en offert på målnings jobbet. Vi ska nu se hur mkt mer det kostar om de målar allt, eller bara tar där vi inte kan. När vi flyttade in var det precis samma färg på alla väggar i hela huset och jag är redigt trött på färgen så nu ser jag fram emot lite andra färger på väggarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0