Gaahhhh!

Imorse när jag åkte till kettlebells gjorde jag som vanligt, fönstret ner, ingen ac så man aklimatiserar sig vid värmen eftersom träningen är ute. Tur var väl det för då hörde jag ett gnisslande ljud, och tänkte direkt å nej, däcken! Gick ur och kollade och mycket riktigt, punktering på ena bakdäcket. Bara att åka hem igen alltså. Fick därmed i panik hoppa på cykeln för att ta mig till träningen och anlände svettig och väl uppvärmd ;) Har ingen aning hur man ska byta däck på våran bil, inte heller hur man får bort reservdäcket, så när jag kom hem efter ett jobbigt pass och ännu en cyckeltur fick jag ringa assistansen. En indisk man som knappt pratade engelska dök upp en knapp timme senare och nu är däcket bytt. Sitter en spik i det med punka på....brottas med tanken på om jag ska åka och laga det direkt eller vänta och diskutera med maken när han kommer ikväll. Jag känner på mig att hur jag än gör blir det "fel". Anledningen till att jag tvekar är det faktum att han som bytte däcket sa att de var dåliga och behövde bytas allihopa (en sak som vi diskuterat rätt nyligen) så frågan är om vi ska göra det direkt och strunta i att laga det gamla, eller om vi ska laga det gamla och byta däcken vid nästa service. Eftersom vi har samma däck året om och inte byter som i Sverige antar jag att det kommer ta relativt lång tid att få nya däck på fälgarna och vi kan ju inte vara utan bilen någon lång stund då vi kör barnen till och från skolan så gäller det att planera sånt här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0