Ny bekantskap

Jag är med i en facebook grupp för svensktalande utlandssvenskar och häromdagen frågade en tjej efter folks bloggar. Jag länkade till min och rätt snabbt dök det upp ett svar från en annan svensk tjej som skrev att vi verkar bo i samma område! Det var helt otippat då vi har en fbgrupp för oss svenska mammor i området med och jag trodde att alla svenskor hade blivit uppsamlade där, vi alla olika kontaktnät men tydligen inte. Hursomhelst fick vi nu kontakt med varandra och idag var hon hit på lite frukost. Det var jätte trevligt och kul att träffa någon ny kände jag och lustigt nog bodde de på västkusten, inte så långt från mormor, när de bodde i Sverige! Världen är bra liten ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0