Jaha ja....

....då var vi en städare "kort" och jag har redan städat huset två gånger :O Fantiserar redan om vilken sorts lösning vi ska kunna hitta på. Vi väntade in dem på torsdag morgon när de kom och trodde att de skulle städa. Bad dem komma in i köket så vi fick prata med dem. Förklarade att vi upptäckt att inte bara en (som jag nämnde när jag ringde honom) utan två dekorationer var borta och att påsar där det var dubbla kulor nu var endast en kula. Han insisterade på att han inte tagit något, det allra "lustigaste" var att han aldrig sa "vi" utan det var hela tiden att "jag har ju städat hos er i två år och ni vet ju att ni kan lita på mig" och "jag har inte tid att leta igenom några påsar". Pekade ju bara mer på att jag hade rätt och att det var hon som låg bakom det hela. Jag såg till att visa honom vilka dekorationer som fattades, så att han skulle veta att de var våra om hon hängt upp dem någonstans där hemma utan att ha berättat att hon stulit dem. Hon nämnde att hennes teroi när han frågade om påsarna efter att jag ringt var att det nog var fel i påsarna som jag köpte. Jag förklarade då att det var JAG som fyllt påsarna och att jag är helt 100 på vad som låg i dem och att jag till och med har kort på allt när det låg uppradat på golvet. Känns som hon trodde hon skulle komma undan med den ursäkten! Vi stog på oss och sa att det inte fanns någon annan möjlighet och att vi ville betala för den sista gången de städade och sedan ha tillbaka våran nyckel. På vägen ut började hon gråta medans han försökte mota ut henne, han såg riktigt obekväm ut, och för mig var det bara ytterligare bevis för att det var hon, om hon inte gjort något fel hade hon ju ingen anledning att gråta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0