Glutenfritt i Venedig

Vi bokade hotell med ett erbjudande vi har via Emirates och på så sätt slapp vi välja på så mycket. Vi bodde på Novotel Mestre och utan att vi visste det i förväg (jag var beredd på att klara mig på whatever frukost) fick jag två uppvärmda schär frallor, speciell skinka och en korg med kex, musli och kakor! Bussen till Venedig var 5 minuters promenadväg bort och kostade strax över 1 euro per person så jag kan verkligen rekomendera hotellet till någon med celiaki.
 
Vår första middag i Venedig blev på "L'Osteria All'Ombra". De hade en separat glutenfri meny som innehöll alla DS färdigprodukter, Toretellini, Cannelloni, Pizza, Lasagne osv. Alla rätter kostade 12 Euro och i ärlighetens namn tyckte jag nog att det var i saftigaste laget för färdigrätter som kostar 4-5 Euro att köpa från frysdisken! Däremot hade de lite intressanta efterrätter (profiteroles tex) men vi var för trötta för att orka prova någon.
 
 
Mina cannelloni. Tyvärr fotade jag inte så mycket på det här stället men man kan läsa lite mer om det och hitta vägbeskrivning på Trip Advisor.
 
Andra dagen åt vi lunch i Venedig och hittade av en slump det här stället.
 
 
med den här lappen i fönstret
 
 
 
För att kunna välja vilken sorts pasta man ville ha fick man in den här skålen
 
 
Jag fick tydligen ingen bild på min mat men jag åt Tagliatelle med quattro formaggio sås, det var jätte gott men för varje gång jag äter pasta ute tänker jag att mina egna hemlagade pastasåser är minst lika goda, om inte godare och känner mig nästan lite snuvad på kontfekten. Ägaren var väldigt trevlig och pratsam (så där typiskt italiensk) men jag var lite för trött och hungrig för att orka uppskatta det. Stället serverade apertif och grappa utan kostnad och min pasta tallrik kostade ca 9 euro om jag inte minns fel (inget prispåslag för glutenfritt). Här hittar du restaurangen på Trip Advisor
 
 
 
 
 


Kommentarer
Godis för själen

Fin blogg du har...

Svar: tack tack!
pupa.blogg.se

2013-10-18 @ 23:51:05
URL: http://godisforsjalne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0