Glutenfritt i Pisa

Även i Pisa fanns en hel del alternativ för glutenfritt när jag kollade celiaki förbundets hemsida. Vi hade kollat vilket ställe som rekomenderades för parkering och hittade sedan en restaurang som låg på vägen från parkeringen till tornet. På vägen mot tornet stannade vi på restaurangen och pratade med dem vilket var tur, pizza degen gjordes färsk på beställning så de behövde en timme eller två innan man kunde äta. Hursomhelst tänkte jag att nu gäller det att passa på att prova pizza eftersom den skulle vara hemgjord och färsk så jag förbeställde en pizza deg (sort kan man beställa när man väl ska äta) och så drog vi mot tornet. Glutenfri pizza kostade endast 50 cent mer än den vanliga och den glutenfria maten kom in på tallrikar med annan design än den vanliga maten, allt för att veta vad som var vad. Imponerande!
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom tillbaka bestämde jag mig för en pizza med skinka och gorgonzola och det var verkligen en fullträff. Sagolikt gott!
 
 
 
Lagom tjock botten
 
 
Den här gången bangade jag inte desserten utan tog en Semifreddo på skogsbär.
 
Medans vi gick runt i Pisa såg jag det här stället som utgav sig för att ha glutenfritt ifall man vill äta mer centralt men jag skulle ändå föreslå att man går de där 5-10 minuterna och provar Scaletta, pizzan var underbar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0