Magsjuka?

Imorse hade vi bestämt träff med kompisar vid cykelbanan vid Meydan. Både jag och barnen såg fram emot det hela, jag och R har inte kunnat tjöta ordentligt på länge. Det dröjde dock inte mer än 10 minuter så var dottern tillbaka hos mig och klagade över att det var varmt, hon var trött och hade ont i ögonen. Hon la sig på filten hos oss och fortsatte klaga och det rann lite ur näsan på henne. Jag tänkte att hon nog höll på att bli förkyld, då brukar man ju bli vattning i ögonen och det kan svida lite. Vi höll dock ut en timme och sedan blev det på gränsen till för varmt och vi valde allihopa att dra oss hemåt. Dottern såg riktigt slö ut i bilen och höll på att somna men när vi var 3 minuter hemifrån sa hon "mamma jag behöver kräkas". Jag stannade bilen så fort jag kunde och sprang runt för att hjälpa henne men hann inte, när jag öppnade bilen hade hon hela munnen full och en hel del hade runnit ut. Stackarn hade försökt hålla det inne. Jag fick iaf ur henne ur bilen och hon kräktes en gång till i sanden och sen kunde vi åka den sista biten hem. Väl hemma fick hon ligga på madrass vid tvn, det är standard när man är sjuk i vårat hur och hon mådde skapligt bra, var hungrig och åt några salta pinnar och en smörgås.
 
 
Två timmar efter att hon ätit och 4½ timme efter första spyan kräktes hon igen...två gånger på kort tid och sedan dess ingenting (6 timmar senare). Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela, känns ju inte som en vanlig magsjuka, lite för långt mellan gångerna och hungern? Och var passar den rinniga näsan och ögon svedan in? Ingen som vet, men jag håller tummarna för att jag får sova i natt, hon ligger på en madrass på golvet vid fotändan på min säng så jag lätt kan hjälpa henne och jag sitter på helspänn och lyssnar efter gnäll el klagan varje gång hon rör på sig :S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0