Busy, busy, busy...

Igår var verkligen en fullspäckad dag. På förmiddagen åkte vi till "San Anton Gardens" och "Presidents Kitchen Garden". Vi fick sett fina blommor och massa djur, klappat katter och lekt. Men det för mig bestående minnet kommer vara hur gudomligt det luktade! Citronträden blommar just nu och lukten är underbar! Vad jag önskar att man kunde spara lukten på samma sätt som man sparar saker man ser i fotografier...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var hem för en snabb lunch innan vi åkte till en ny lekplats i Marsaskala där vi skulle träffa en kompis till maken. Det blåste lite väl mycket så vi stannade inte jätte länge till barnens stora förtret, de hade nog kunnat stanna en hel dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi lämnade av barnen med farmor och farfar för att åka upp till huset och hjälpa E med att täcka delar av solfångaren som redan värmer upp vattnet till över 80 grader! Efter det åkte vi hem och kastade i oss mat, sprang igenom duschen och sedan iväg för att träffa en universitetskompis till maken. Det var jätte kul att ses, F brukade "ta hand" om mig när jag bodde på Malta och maken pluggade i Spanien. Han är från Gozo och pluggade på universitet och bodde alltså själv på Malta så han hade inte hela sitt kontaktnät runt hörnet heller. Vi hade som rutin att gå på bio en gång i veckan och när något körde ihop sig i hemmet kunde jag alltid ringa honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0