Redback

Huvvaligen, igår var jag på "svenskfika" hos en kompis och precis när vi satte oss vid bordet (ute) såg en av tjejerna ett spindelnät som såg ut som ett "bo" och inne i det fanns en (i mina ögon) stor jätte vidrig svart spindel. Nätet var tydligen typiskt för en redback och någon som var lite insatt sa att även spindeln såg ut som en redback trots att vi inte såg någon röd fläck på ryggen. Tydligen kan de ha det röda även på "magen" (tur att man lär sig något nytt varje dag). I boet fanns även något som såg ut som två runda pärlor, spindel ägg (fy tusan så vidrigt). Värdinnan slet fram sin insektsspray och den modigaste tjejen fick spraya gärnet och spindeln dog till slut men fy vilken otrevlig upplevelse. Man går liksom runt i sin lilla bubbla och tror att "det händer inte mig" och spindeln var mkt större än vad jag hade trott så nu ska vi minsanna boka pest control så snart som möjligt så de får spraya i våran trädgård. När värdinnan ringde pest control berättade de att det aldeles strax är dax för spindel äggkläckning och när jag la mig i sängen igår var det allt jag kunde tänka på...100 tals små spindlar som kröp över väggen :S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0