Dimmigt

Även om jag förstår att svenskarna tycker det är lite småjobbigt att hösten kommer tycker jag det är jätte mysigt att vakna upp med dimma så man knappt ser ut ur fönstret och det känns så pass kyligt att man vill ta strumpor på sig.

När jag var in på biblioteket hade de inte nästa bok i raden av Läckberg deckare hade de inte rätt bok inne men bybiblioteket hade den så jag bestämde mig att åka dit och låna istället. Biblioteket ligger numer i min gamla skola och det kändes verkligen underligt att vara tillbaka där. Vilka minnen....

Jag oxå ut dotterns nya skor från Brandos, ett par rosa Kavat Sandhamn. Kanske liiite stora i storleken än men hon växer ju i dem :) Eftersom de är rosa fick de godkännt av dottern oxå :D På väg tillbaka till bilen råkade jag se en av mina gamla klasskamrater från lekis ända upp till 9an faktiskt ute och gå med barnvagn och jag visste inte ens att han fått barn! Hursomhelst saktade jag in lite på stegen för att slippa prata med honom, efter att han tog bort mig som vän på Facebook känner jag inte att jag hade någon lust att kallprata direkt. Har hört från andra håll att han är lite "småskum" oxå så det lockade inte....

Idag får vi se vad dagen bjuder, mamma är ledig. Kanske lite mer äppelmos?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0